سرهنگ احسان مومنی در مصاحبه با آژانس دانشجویی ایران وی با تشریح تصادفات پایتخت در سال 1999 ، توضیح داد: “بررسی تجزیه و تحلیل تصادفات سال 1999 نشان می دهد که حدود 42٪ از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی عابران پیاده و 44٪ آنها موتورسوار هستند.” همچنین 14٪ از آسیب ها مربوط به راننده و سرنشین بوده است.
به گفته وی ، به دلیل افزایش استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان در سال 1999 ، تعداد مرگ و میر ناشی از موتورسیکلت نسبت به سال 1998 حدود هفت درصد افزایش یافته است.
وی بزرگترین علت تصادفات را توجه نکردن به جلو و حواس پرتی رانندگان دانست و گفت: حدود 34 درصد تصادفات به همین دلیل بوده است. دلیل دوم تصادفات رانندگی در خیابان ها و تقاطع ها مربوط به عدم رعایت 16٪ حق تقدم و در بزرگراه ها ، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت و سرعت ، با سهم تقریبی 12٪ است.
موامنی همچنین با اعلام اینکه بیشترین تعداد تصادفات رانندگی بین ساعت 4 تا 8 بعدازظهر رخ داده است ، گفت: 26 درصد از تصادفات در ساعات تاریکی ، شبانه روز و حدود 42 درصد در طول روز رخ داده است.
رئیس اداره تصادفات پلیس تهران بزرگ راهور بیشترین درصد مرگ و میر در سوانح رانندگی را مربوط به منطقه 4 شهرداری تهران با 12 درصد از کل تلفات اعلام کرد و گفت: منطقه 15 شهرداری تهران با 9 درصد کل 19 مرگ و میر منطقه ای در شهرداری تهران 8 درصد افزایش یافته است. متوفیان در ردیف های زیر قرار دارند.
انتهای پیام